30 November 2010

Makan Gulai

Salah satu budaya melayu Kelantan. Musim cuti persekolahan merupakan saat yang dinantikan kebanyakan keluarga untuk melangsungkan perkahwinan anak dan mengadakan majlis kesyukuran. Dikesempatan inilah saudara mara dan rakan taulan dijemput untuk meraikan majlis tersebut.

29 November 2010

Peperiksaan ICT, SPM 2010

Peperiksaan ICT untuk SPM 2010 ini akan berlangsung pada hari Isnin (29/11/2010) pukul 2.00 petang. Diharap semua pelajar akan menjawab dengan tenang dan pastikan anda mendapat A+. Ingat ianya untuk kejayaan anda dan kebangaan ibubapa serta diriku sebagai guru.

26 November 2010

NKRA

BIDANG KEBERHASILAN UTAMA NEGARA (NKRA) PENDIDIKAN

Dalam Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) Pendidikan, kerajaan akan member tumpuan kepada 4 sub-NKRA untuk meluaskan akses kepada pendidikan berkualiti dan berkemampuan.
















1. Sub-NKRA Prasekolah

7 teras untuk meluaskan akses kepada pendidikan prasekolah yang berkualiti dan berkemampuan:

1. Penubuhan Jawatankuasa Penyelarasan Prasokolah Kebangsaan dan Bahagian Prasekolah dan PERMATA Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM)

2. Perlaksanaan Kurikulum Standard Prasekolah Kebangsaan (KSPK)

3. Menyeragamkan bantuan kepada murid prasekolah kerajaan

4. Meningkatkan kualiti guru dan pembantu guru

5. Menambah bilangan kelas prasekolah di kawasan miskin Bandar, luar Bandar dan pedalaman

6. Meningkatkan Perkongsian Pintar Kerajaan-Swasta dalam pendidikan Prasekolah.

7. Mewujudkan Sistem Maklumat Prasekolah Kebangsaan

2. Sub-NKRA Literasi dan Numerasi

NKRA – Peluasan akses kepada pendidikan berkualiti dan berkemampuan
Setiap kanak-kanak* menguasai kemahiran asas literasi dan numerasi selepas 3 tahun mengikuti pendidikan rendah pada akhir tahun 2012

*Kanak-kanak berkeperluan khas – didefinisikan sebagai murid bermasalah pembelajaran, masalah pendengaran, masalah pertuturan, masalah penglihatan, terencat akal, mempunyai pelbagai kecacatan, dan kurang upaya secara fizikal. Kurikulum khas literasi dan numerasi dibentuk untuk kanak-kanak berkeperluan khas.


3. Sub-NKRA Sekolah Berprestasi Tinggi

3.1 Mengangkat kualiti sekolah-sekolah yang terbaik
Meningkatkan kualiti pencapaian institusi pendidikan melalui peningkatan tahap autonomi dan akauntabiliti, membenarkan sekolah melaksanakan inovasi dalam pengurusan masing-masing (pemusatan dalam aspek kurikulum dan anggota perkhidmatan)

3.2 Menghasilkan pelajar yang cemerlang
Sebagai tempat untuk melatihkan pelajar cemerlang bertaraf antarabangsa dan yang menjadi personaliti unggul dalam semua bidang

3.3 Merapatkan jurang antara sekolah-sekolah di dalam sistem
Sebagai inspirasi kepada sekolah-sekolah lain untuk membangunkan kecemerlangan tahap yang lebih tinggi melalui bimbingan dan jaringan antara sekolah sekolah tersebut.


4. Sub-NKRA Tawaran Baru kepada Pemimpin Sekolah
Meningkatkan kualiti keberhasilan murid menerusi peningkatan prestasi pemimpin sekolah di Malaysia:


















 


NKRA Pendidikan
Sunday, 20 June 2010
© 2010 - PPD Hulu Langat

23 November 2010

Oriental, Kajang.

Perjalanan yang amat menyeronokan, sewa bas untuk perjalanan 15 orang. Bertolak pada malam 22/11/2010 lebih kurang pukul 10.00 malam, sampai di Putrajaya dalam pukul 9.00 pagi pada keesokan harinya iaitu selasa 23/11/2010. Selesai urusan di Putrajaya bertolak ke Nilai 3, N9 kemudian barulah singgah di Oriental, Kajang dalam pukul 4 petang. Sempat lagi makan Sate Kajang. Bertolak balik pada malam tersebut lebih kurang pukul 10 malam. Sampai pagi rabu dalam pukul 8.30 pagi di hadapan Produa, WCY.

22 November 2010

Peperiksaan SPM 2010

Peperiksaan SPM bermula pada 23/11/2010.
Saya mengucapkan selamat menduduki peperiksaan SPM kepada semua pelajar tingkatan  5, diharap pelajar semua akan menjawab dengan tenang dan mendapat kejayaan yang diimpikan.

17 November 2010

HARI RAYA AIDIL ADAHA

Selamat menyambut Hari Raya Aidil Adaha & Selamat Berkorban kepada semua pengunjung blog ini. Kepada semua anak-anak pelajar, bekas-bekas pelajar, rakan-rakan dan pengunjung blog selamat menyambut Hari Raya Aidil Adaha.

10 November 2010

Mesyuarat

Tarikh : 10 hingga 15 November 2010
Tempat : Makmal Komputer

07 November 2010

Tugasan 10 (Form 1)

Perhatian kepada semua pelajar tingkatan 1P dan 1E, diharap anda semua dapat menghantar bahan yang terbaru di blog masing-masing. Ini kerana blog anda telah lama tiada bahan. Selepas daripada ini pun diharap semua pelajar dapat menghantar bahan-bahan yang terbaru. Selalulah mengemaskini blog masing-masing.
Terima kasih. 

Attention to all 1P and 1E student, I hope that all of you can update your blog with the new item / post. After this I hope that you all will always send new item to update your blog. Always keep your blog up to date.
Thank you.

04 November 2010

My Picture













Nothing to say, just to show my happy face.

01 November 2010

Kemeriahan Bola Sepak Kelantan "Red Warriors"



Untuk paparan video diatas ini memerlukan Adobe Flash Player. Jika komputer anda belum di pasangkan dengan perisian tersebut anda boleh muat turun di sini.

For this video to be seen your computer must be install with Adobe Flash Player. To download and install it you can download here.

 

blogger templates | Make Money Online